Oskar Zięta fascynuje się właściwościami metali, które przekształca w meble i rzeźby bawiące zmysły, często onieśmielające swoją skalą i przekraczające granicę pomiędzy tym, co możliwe, a tym, co tylko wyobrażone. W swoich pracach wykorzystuje autorską metodę obróbki metalu, która daje nieskończone możliwości manipulacji materiałem, nie pozbawiając się przy tym autentyczności i naturalności rzemiosła. Jego projekty są wynikiem bliskiej relacji człowieka z materiałem, praktykowanej przez ojca Jana i dziadka Bolesława. Podczas gdy oni pracowali przy pomocy własnych rąk i ciężkich narzędzi, Oskar Zięta posługuje się bardzo wyrafinowanymi metodami obróbki stali.

Manifest ultralekkości

Zieta Studio nie przestaje pokazywania światu swojego manifestu ultralekkości. Kiedy w 1957 roku Cassina rozpoczęła produkcję krzesła Superleggera, zaprojektowanego przez Gio Pontiego, eksperymenty z wytrzymałością i lekkością konstrukcji należały przede wszystkim do świata architektury. W swoich projektach tacy twórcy jak Buckminster Fuller, czy Jean Prouvé podnosili ideę prymatu jakości konstrukcji nad formą. W 2019 roku Oskar Zięta postanowił na nowo zmierzyć się z wyzwaniem lekkości, w projekcie funkcjonalnego obiektu, którym zafascynował się cały świat. Efektem jego poszukiwań jest ULTRALEGGERA, krzesło zadziwiające swą wagą i hipnotyzujące od pierwszego wejrzenia.

TAJDO

Kameralna forma architektoniczna TAJDO to nowatorska, półprzezroczysta ścianka działowa lub element dekoracyjny, który uzupełnia estetykę niepowtarzalnych wnętrz, dając szerokie możliwości personalizacji. Lustra Zięty, oprawione w bioniczne kształty, prowokują. W swoich elastycznych deformacjach załamują światło w nieoczywisty sposób, tworząc niezwykłe doznania dla zmysłów – teraz poszerzono ich portfolio o nowe gradientowe wykończenia, napędzane zachwytem Zięty dla wszystkiego, co kosmiczne.

Wzbogacają lustrzane powierzchnie Inox obiektów RONDO i poszerzają kolekcję TRANSITIONS o kształt i odcień HELIX NEBULA. Kolekcja COTTON CANDY w rozbudowanych aranżacjach wprowadziła stalową powierzchnię w nowe percepcyjne wymiary. Zieta Studio zaprezentowało tu charakterystyczną ofertę akcesoriów, z główną rolą WAZONÓW ZIETA, które uzupełniają, kontynuują lub poszerzają narrację stalowych refleksów.

FiDU

CRASH to z kolei obiekty o ambitnej i zaawansowanej produkcji – w postaci unikalnego stołu CRASH. Po dotknięciu rozdziału o powierzchniach poziomych, trzeba także wspomnieć również o HUBA, jako premierze z kategorii konsol. ZIETA LUMINARIES to z kolei doskonała fuzja kunsztu, technologii i fascynacji światłem. Kolekcja jest wynikiem badań potencjału autorskiej technologii FiDU w lampach oraz jej płynnego połączenia z tradycyjną techniką przędzenia metalu.

Wszystkie obiekty Zieta Studio opierają się na fundamentalnej wartości, ukrytej w manifeście „mniej znaczy mniej”: badaniach technologicznych nad optymalizacją lekkiego indeksu, zaawansowanych technologiach rozszerzalności objętościowej metalu i algorytmach parametrycznych. Wszystko to składa się na narrację o ciągłej redukcji zużycia materiałów, energii i danych. Prace Oskara Zięty to zatem nie tylko szczegółowa narracja o estetyce i formie. Równolegle prowadzą również dialog społeczny na temat odpowiedzialnej konsumpcji i produkcji dla dobra przyszłych pokoleń.