Showroom Peka w Swarzędzu powstał z myślą o wszystkich, którzy pragną maksymalnie ułatwić sobie codzienne funkcjonowanie w kuchni. Taka misja przyświeca także firmie Cosentino, producentowi wielkoformatowych okładzin Dekton, Silestone i kamieni Sensa, które znajdują zastosowanie m.in na blatach, wyspach i frontach kuchennych.

Z myślą o architektach, którzy szukają wyposażenia kuchni i materiałów wykończeniowych z najwyższej półki, firmy zaprosiły zaprzyjaźnione pracownie projektowania wnętrz na Rozmowy ze Smakiem. Spotkanie w showroomie Peka udowodniło zaproszonym architektom i projektantom wnętrz, że dobrze zaprojektowana kuchnia to więcej radości z gotowania i mniej stresu.

Od podstawowych obszarów, takich jak zaprojektowanie estetycznego blatu i zabudowy, przez wybór odpowiednich urządzeń do przygotowywania jedzenia, aż po funkcjonalne rozwiązania, pozwalające na ekonomiczne rozplanowanie miejsca i komfort korzystania z szafek oraz szuflad; produkty Peka i Cosentino, pozwalają na nowatorską aranżację zarówno niewielkich aneksów kuchennych, jak i przestronnych kuchni otwierających się na salon. W portfolio doskonale znanych na polskim rynku producentów najważniejszą rolę odgrywa wysoka jakość, funkcjonalność i estetyka.

Podczas spotkania z architektami, które odbyło się 4 kwietnia 2023 r. w Swarzędzu, gospodynie wieczoru: Anita Łopatka, Marketing Manager Peka i Iwona Sieluk, Architect & Designer Sales Manager Cosentino, zaprezentowały zgromadzonym gościom nowatorskie rozwiązania, ułatwiające korzystanie z kuchni oraz wykonywanie w niej codziennych czynności. Dzięki nowoczesnym mechanizmom Peka i trwałym powierzchniom Cosentino, gotowanie okazało się być przyjemne, wygodne i, co ważne, bezpieczne.

Gościem specjalnym Rozmów ze Smakiem, była dr Jo Jurga, projektantka produktu i przestrzeni, innowatorka i wykładowczyni, specjalistka projektowania dedykowanego poczuciu bezpieczeństwa.

Rzeczywistość odbieramy za pomocą zmysłów, których w podstawowej klasyfikacji mamy pięć. Każdy z nich pracuje inaczej i dostarcza do naszego mózgu inny zakres informacji. Niektórych używamy świadomie, a inne działają bez użycia naszej woli (np. słuch). To za ich pomocą dobieramy partnerów (węch), poruszamy się w przestrzeni (wzrok), uspokajamy się (dotyk) czy odczuwamy przyjemność (np. smak).

Niektóre uległy drastycznej nobilitacji w postindustrialnej rzeczywistości (wzrok), inne popadły w zapomnienie (węch). Jednak to zgrane działanie wszystkich pięciu powoduje, że możemy odczuwać spokój i budować w sobie poczucie bezpieczeństwa zarówno w kontekście przestrzeni, jak i dobrostanu psychicznego. Oświetlenie, materiały, zapach czy ergonomia to tylko kilka elementów kuchni na miarę XXI wieku. Miejsce do przygotowywania posiłków, jednoczy dom stanowiąc jego serce. Tu zaczynamy i kończymy dzień, dlatego każdy element tego wnętrza jest na wagę złota – naszego dobrostanu” – mówiła podczas swojego wystąpienia.

Idea spotkania ”Rozmowy ze Smakiem” obligowała oczywiście do zatroszczenia się o podniebienia gości. Zadbał o to uznany poznański szef kuchni, Grzegorz Filozof. Jego oryginalne potrawy, przygotowane na oczach gości, a także sekrety kulinarne, zrobiły ogromne wrażenie na zgromadzonych. Z zaproszenia skorzystało kilkudziesięciu najlepszych architektów z Poznania i okolic.

Doskonałe wyniki sprzedaży warszawskiego oraz katowickiego centrum, torują drogę naszej kolejnej inwestycji, jaką będzie nowy magazyn Cosentino w Poznaniu. Region Wielkopolski to już trzecia lokalizacja firmy w Polsce, poza Warszawą i Katowicami. Nowoczesna powierzchnia, oferowana w ramach parku MLP Poznań West, zapewni wkrótce idealne warunki do dalszego, dynamicznego rozwoju firmy i ułatwi nawiązywanie relacji biznesowych z partnerami Cosentino. Dzisiejsze spotkanie z poznańskimi architektami to bardzo udany początek tej drogi” – powiedziała Karolina Sieniawska, Marketing Coordinator Cosentino.

Od ponad 26 lat rozwijamy ofertę systemów kuchennych, po to żeby rozwiązywać codzienne problemy wszystkich, korzystających na co dzień z kuchni. W showroomie Peka można przetestować rozwiązania, dzięki którym praca w kuchni, staje się prostsza i przyjemniejsza. To pomysły, które pomagają nam w utrzymaniu porządku i dzięki którym zyskujemy dodatkową przestrzeń na przechowywanie”- dodaje Anita Łopatka, Marketing Manager Peka.

Tekst: Olga Kisiel-Konopka, dyrektor zarządzający

Fot. MUFKA Fotografia